;

Tuesday, July 24, 2012

Dia mengingatkan tentang rezeki..

Assalamualaikum..lama dah tak update entry nih. Blog yang agak terbiar. Sunyi jer kan. Tapi tak apa. Sunyi itu indah, dia kata macam tu. Tak perlu nak cerita semuanya yang berlaku dalam hidup kepada semua orang. Dia pesan lagi. Betul gak tu. Terima kasih kerana mengingatkan saya. Tapi bila datang bulan yang mulia bulan Ramadhan memang terasa rindu sangat kat blog nih. Iznkan saya berceloteh diruangan ini? 

Ramadhan penuh barakah. Betul tu..dah macam-macam aku lalui sepanjang tahun ini. Syukur pada Allah swt kerana masih memberikan nafas yang pendek ini untuk terus menghela nafas panjang walaupun selalu diberi bantuan untuk terus berfungsi. Terima kasih sistem pernafasanku terutamanya peparu dengan izin Allah swt dia masih berfungsi.

Disaat ini aku ingin berkongsi mengenai rezeki aku dalam beberapa bulan kebelangan ini. Alhamdulillah, dengan izin Allah swt yang diberi kepada memerlukan sedikit tapi yang dapat balik berganda. Maha Suci Allah, aku amat bersyukur. Dengan berkat membaca Surah Al-Waqiah diwaktu malam dan beberapa doa, rezeki bagaikan mencurah-curah. Syukur....

Dia juga yang menghadiah buku doa dan sentiasa mengingatkan diri ini untuk bersedekah ke jalan Allah. Memberi kepada sesiapa yang memerlukan. InsyaAllah, tidak pernah dilupakan. Antara doa yang selalu dibaca selepas solat yang 

DOA MOHON REZEKI DAN NUR HIDAYAH

bermaksud:

"Segala pujian bagi Alla yang menjadikan siang hari dengan sejahtera dan menjalankannya dengan matahari daripada laluannya. Ya Allah, kurniakan kepadaku rezeki yang baik pada hari ini,dan jauhkan dariku keburukan. Ya Allah, kurniakan cahaya pada hatiku dengan nur hidayah, sebagaimana terangnya bumi dengan cahaya matahari-Mu selama-lamanya, dengan rahmat-Mu wahai Tuhan yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang".

Bukan susah untuk berdoa tapi janganlah hanya berdoa tanpa usaha. Carilah rezeki yang halal. InshaAllah diberkati. Lagi-lagi bagi duit kat mak ayah. Memang berganda-ganda rezeki Allah swt akan berikan pada kita. 

Itu sahaja untuk entry kali nih..nanti ada masa update lagi...;) selamat berpuasa:)




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails