;

Monday, September 7, 2009

Berbuka Puasa di Mashad, Iran

Alhamdulillah, kini telah menjalani ibadah puasa selama 16 hari dan hari ini telah masuk 17 Ramadhan. Berpuasa memberi banyak faedah kepada kita. Hari ini aku tertarik kepada email yang aku dapat dua hari yang lepas. Melalui email itu, aku melihat bagaimana satu masyarakat di Iran berbuka puasa beramai-ramai. Aku amat kagum melihat rakyat di Mashad yang bekerjsama menyediakan hidangan untuk berbuka puasa untuk kira-kira hampir 1000 umat Islam di sana. Aku juga yakin bahawa umat Islam di Malaysia juga mengadakan majlis berbuka puasa setiap hari di masjid-masjid dan di surau-surau. InsyaAllah , semoga kita mendapat barakah daripada Allah swt di dalam bulan puasa yang mulia ini.


This is one of the beauty of Islam


Semasa penyediaan hidangan berbuka puasa.














Bahagian muslimin semasa berbuka puasa.




Muslimin dan muslimat diasingkan sewaktu berbuka puasa.





Ihsan dari: Group Sahabat Interktif

Syukran...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails