;

Tuesday, September 1, 2009

Mak Yang Ku Sayang

Mak,

Aku bersyukur kerana ada mak
Mak ada dalam hati aku
Adanya aku kerana adanya mak
Mak sentiasa sabar menjaga aku


Mak,

Kaulah ibu, ummi, mama..

Aku bersyukur kerana mendapat kasih sayangmu
Aku merindui belaianmu semasa kecilku
Aku masih anakmu yang dahaga cinta seorang ibu
Walaupun aku sedari semuanya harus dikongsi

Mak,

Tak pernah memarahi diriku
Tidak pernah mencubitku
Tidak pernah memukulku
Malah tidak pernah merotanku

Mak,

Aku kagum dengan perjuanganmu
Aku hargai pengorbananmu
Aku berterima kasih kerana melahirkan diriku
Aku sangat menyayangi dirimu

Mak,

Andai aku pernah melukakan hatimu
Maafi kesilapan dan kesalahanku
Andai aku pernah membuat air matamu mengalir
Ampuni dosa-dosaku itu




Indahnya dan bahagianya hidup anakmu ini sekiranya dapat berbakti dan menjadi anak yang solehah..

Kenangan menunaikan solat terawih bersamamu minggu yang lalu amat manis ku rasakan..

~marmawarmerah~

2 comments:

  1. yam..
    bait2 puitis ni beserta lagu ibu ni menyebabkan aku rindu kat mak aku..

    ReplyDelete
  2. alahai anak mak..huhu..rindunyer kt mak..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails